Lämna in inkomstuppgifter som förtroendevald

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

I den här tjänsten kan du som är förtroendevald í kommunen lämna in dina inkomstuppgifter. Det gör du för att du ska få rätt ersättning när du deltar i sammanträden inom ramen för ditt förtroendeuppdrag.

Du ska intyga din inkomst inför varje ny mandatperiod, när du fått ny lön (ofta en gång per år) eller om du blivit ombedd att göra det.

Så fungerar tjänsten
Logga  in i tjänsten med e-legitimation. Beroende på om du är arbetstagare eller egenföretagare intygar du dina inkomstuppgifter med olika dokument. Om du är arbetstagare kan du lämna in en lönespecifikation, eller motsvarande dokument. Om du har inkomst från en enskild firma kan du till exempel intyga din inkomst genom intyg från revisor, slutskattesedel eller bokslut.

Här kan du läsa mer om Arvodesreglemente för förtroendevalda i Dorotea kommun (PDF).

Lämna inkomstuppgifter till barnomsorg
Den här tjänsten ska bara användas av förtroendevalda. Om du ska lämna in inkomstuppgifter för barnomsorg gör du det i den här tjänsten:

Mina sidor

Du kan följa ditt ärende och kommunicera med handläggaren via Mina sidor. Läs mer om hur Mina sidor fungerar i vår handbok för användare. 

Handbok för användare

Spara ärende

Du har möjlighet att spara ditt ärende och återuppta det vid senare tillfälle. Logga in på Mina sidor för att återuppta ett sparat ärende. 

Frågor om e-tjänsten

Magdalena Eliasson
magdalena.eliasson@dorotea.se
0942-140 12

Personuppgiftsansvarig

Kommunstyrelsen
info@dorotea.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • Du har e-legitimation
  • Du är förtroendevald politiker i Dorotea kommun

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa